Yespoint
Image default
Internet marketing

Hoe kan ik meer klanten binnenhalen voor mijn business?

Meer klanten binnenhalen voor je business

Om je business vitaal te houden is het verstandig om te focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten. Als je je onderneming net bent gestart heb je waarschijnlijk een netwerk waar jouw klanten op dit moment vandaan komen. Je kunt er echter niet van uit gaan dat deze klanten altijd jouw bron van inkomsten zullen zijn. Ook al willen zij dat wel, soms ontstaan er situaties waardoor ze het niet kunnen. In deze tekst kun je lezen hoe je inzet op het binnenhalen van nieuwe klanten.

Zorg dat je jezelf onderscheidt

Wat belangrijk is, is dat je iets anders doet dan de rest van de grijze massa. Uiteraard kun je wel dezelfde producten of diensten als een concurrenten leveren, maar het gaat erom wat jij verder nog biedt. Kijk naar de kenmerken die jouw business uniek maken. Wat zorgt ervoor dat klanten jouw bedrijf zullen kiezen in plaats van die van de concurrent? Door in te zetten op zogeheten unique selling points kun je het verschil gaan maken op gebied van je bedrijf en niet op het gebied van je product of dienst.

Acquisitie en social media om nieuwe mensen te bereiken

Acquisitie en social media zijn perfecte manieren om nieuwe mensen te bereiken. Er liggen vaak vele mogelijkheden op je te wachten. Waar je voor moet waken is het feit dat mensen niet altijd zitten te wachten op je aanbiedingen. Zeker bij koude acquisitie zijn mensen niet voorbereid om jouw telefoontje. Via social media kunnen advertenties natuurlijk snel worden weg geklikt of gescrold. Zorg er dus voor dat je niet inspeelt op wat jouw product of dienst kan, maar wat het voor de afnemer zal betekenen. Speel in op behoeftes van deze personen. Het feit dat een fotocamera dierbare momenten kan vastleggen vertelt veel meer dan dat deze camera tientallen nieuwe functies heeft. Als je dit goed aanpakt is de kans groter dat mensen toch geïnteresseerd blijken te zijn. Soms is het zo dat mensen niet eens bewust weten dat ze iets nodig hebben. Help jij hen hieraan herinneren, dan komt die gedachte opeens op.

Extra service bieden zorgt voor een positief beeld

Ook met extra service kun jij je onderscheiden van de rest. Zorg ervoor dat je na afloop van de samenwerking een persoonlijk bedankje stuurt. Of wellicht kiest je ervoor om een leuke gadget op te sturen wanneer je de samenwerking bent aangegaan. Zo biedt je meer dan je concurrenten. Dat wordt onthouden door de klanten. Als zij dusdanige positief zijn over jouw service, aanbod of manier van aanpakken dan zullen zij jou aanraden bij hun netwerk. Dit biedt jouw weer mogelijkheden om nieuwe klanten binnen te halen.

https://www.omcbase.nl/6-tips-om-meer-klanten-te-krijgen-voor-je-business/