Yespoint
Image default
Aanbiedingen

Brandingspel, een combinatie van creatief en analytisch werk

Grote merken zouden geen opstartgames moeten spelen

Degenen die niet van de geschiedenis leren, zijn gedoemd het te herhalen, zei schrijver en filosoof George Santayana. In marketing heeft niemand ooit gehoord van terugkijken. We zijn veel meer bezorgd over wat voor glimmend nieuw speelgoed de toekomst kan brengen dan over de leerstellingen van weleer. En zoals Santayana voorzag, zijn we gedoemd om dezelfde fouten te herhalen. Terwijl u aan strategieën werkt, moet u de belangrijkste contextuele factoren die de beste manier van handelen bepalen, begrijpen en overwegen. Kleine merken doen aan directe verkoop (DTC) en e-commerce niet omdat ze dat willen, maar omdat ze het nodig hebben.

Er zijn maar weinig startups die zich via traditionele kanalen kunnen verspreiden, en zelfs als ze dat wel doen, zullen ze niet de schaal hebben die nodig is om voldoende aanbod te garanderen. Ze kunnen ook geen tv-commercials betalen, dus hun media-investeringen moeten onvermijdelijk ergens anders heen gaan.

Naarmate bedrijven evolueren, veranderen de belangrijkste contextuele factoren. Grote marktspelers moeten hun zwakke punten erkennen en hun sterke punten optimaal benutten. Met dit alles moet in het strategische proces rekening worden gehouden.

Analytics versus creativiteit: wat is belangrijker voor marketeers

Marketing is de afgelopen jaren vrij moeilijk geworden om prioriteiten op elkaar af te stemmen. Diversificatie van klantsegmenten, producten en concurrentiedreigingen dwingt de huidige CMO’s, die onder constante druk staan, om aandacht te besteden aan alle tools van de industrie – vandaag is het noodzakelijk om met kleine middelen grote waarde en interessante ervaringen te creëren.

Een rapport van het Amerikaanse analyse- en datavisualisatiebedrijf Domo bevestigt de titel “Data Never Sleeps”. Elke minuut worden 55.140 foto’s op Instagram geplaatst, worden meer dan 4,5 miljoen video’s op YouTube bekeken en bezoeken 1 miljoen gebruikers Facebook.

Daarom voegt marketing een extra laag complexiteit toe in de B2C-wereld, waar het moeilijk is om de aandacht van consumenten te trekken.

Historisch ging marketing over creativiteit, met verbeeldingskracht, emotie en intuïtie als de belangrijkste spelers. Ze zijn essentieel voor het creëren van boeiende merkverhalen, emotionele aantrekkingskracht en effectieve communicatie met uw doelgroep. In tegenstelling tot gegevens zijn creatieve KPI’s moeilijk te kwantificeren. Maar dat betekent niet dat data en creativiteit elkaar wederzijds exclusieve tools moeten zijn. Integendeel, de strategie heeft een evenwicht nodig.

Nauwere interactie tussen mensen en gegevens is een logische benadering die leiders helpt om niet alleen bedrijfsgroei te realiseren, maar ook een eersteklas klantervaring te bieden, waarbij ze waarde tonen om hun eigen bedrijf te laten groeien.

Drie manieren om video-inhoud te gebruiken om uw PR-strategie te verbeteren

Volgens Manish Dudharejia, president en oprichter van het digitale bureau E2M Solutions Inc, kan het gebruik van videocontent in het werk van een PR-dienst een uiterst effectief hulpmiddel zijn om de kwaliteit van de interactie met zowel klanten als de media te verbeteren. Dat informatie via video beter wordt opgenomen, verklaart de voortdurende ontwikkeling van videomarketing de afgelopen jaren.

Het maken van korte video’s van één tot twee minuten kan een PR-dienst helpen om met de media te communiceren en de aandacht van journalisten op een bedrijf in een ongebruikelijk formaat te vestigen: publicaties ontvangen tientallen berichten van aandachtzoekende bedrijven, waarbij de meeste berichten saaie e-mails zijn. Video’s kunnen ook helpen bij het oplossen van een van de belangrijkste taken van een PR-team: het vertrouwen van het publiek winnen. Video kan meer emotie overbrengen en feedback van klanten geven. Deze tactiek wordt gebruikt door Shopify. Ze deelt vaak inspirerende verhalen van ondernemers die met haar hostingdiensten succesvolle webwinkels hebben gebouwd.

Consumenten zijn vaak sceptisch over zowel bedrijven als de media, volgens een rapport van Edelman, maar 81% zei dat het vertrouwen van een bedrijf toenam na het bekijken van de merkvideo. Tegenwoordig bestudeert 86% van de consumenten actief beoordelingen voordat ze een aankoopbeslissing nemen.

Hoe maakt technologie digitale marketing spannender?

Technologie opent nieuwe en opwindende mogelijkheden voor digitale marketing – of het nu gaat om advertenties, campagnebeheer of zelfs personalisatie en lokalisatie. Uit een onderzoek van Gartner bleek dat slechts vier technologieën de manier waarop marketeers werken kunnen transformeren en uiteindelijk zinvolle klantervaringen kunnen bieden. Tegenwoordig moeten marketeers het juiste evenwicht vinden tussen het leveren van zinvolle klantervaringen en het leveren van echte bedrijfswaarde. Event- en real-time marketing zullen de komende vijf jaar de grootste impact hebben. Voordat marketeers echter de voordelen van deze technologieën kunnen realiseren, moeten ze eerst bedreven worden in voorspellende analyses en het leveren van gepersonaliseerde communicatie.

Het gebruik van AI in marketing om meerdere functies te beschrijven, is momenteel op zijn hoogtepunt. Technologie zal naar verwachting digitale marketing in de toekomst dynamischer maken, vooral omdat nieuwe mensen dwingen om buiten de gebaande paden te denken om de aandacht van klanten te trekken.

https://www.webdeveloper.today/2024/01/when-linking-to-external-websites-from.html

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/